..:OS-update:..

Tredje medaljen - ett roddsilver. Mystiska medaljer finländarna samlar på sig, men visst är även de välkomna :). O-P placerade sig duktigt på en sjätteplats i släggan. Tänk att han äntligen lärt sig hålla nerverna i styr i stora, viktiga tävlingar...

Usain Bolt vann 100 meters finalen - joggande, med skosnöret oknutet - på ny världsrekordtid. 9,69. Man kan ju fråga sig hur det är möjligt att springa så fort.

Phelps tog de åtta guld han hade som mål - otroligt.

Ps. Svenskarna blev visst av med sitt brottningsbrons, men äh vad spelar det för roll, Ara ville ju ändå inte ha det...

Visa Hongisto kutade så snabbt att han klarade sig vidare i herrarnas 200 meter.

Kommentarer
Postat av: Syssy

Tack för updaten! Jag visste int att släggtävlingen (tänkte i misstag skriva skäggtävlingen) redan e avgjord. Duktigt O-P, men jag hade förväntat mej GULD!! hehe...

Men Visa hade jag inte missat, yee, han e så duktig!

Bolt, Phelps.. no comments.. va finns de ens att säga?

Men Ara sku jag ha massor att säga om! jag tycker han gjorde helt RÄTT som protesterade för de e ju helt galet att nån jäkla domare står där o bestämmer vem som går vidare utgående från vilket land den e o int utg från hur den brottas!! jag blir så arg.. nästan lika arg som Ara...

2008-08-18 @ 12:15:52
Postat av: Emmi

O-P kasta säsongens tre bästa kast i tävlingen, så mycket mer kan man väl inte begär av karln:)

Jag är hemskt oinsatt i Aras case, men utgående från det jag vet, tycker nog också jag att han gjorde helt rätt i att drämma bronspengen i mattan och störta ut. Fuskar-italienare..

2008-08-18 @ 13:07:08
URL: http://emppu.blogg.se/
Postat av: Syssy

Hihi, nå kanske man får va nöjd, men ja hadd bara trott att han sku skrälla till ordentligt nu för de ha väl int vari så mycke paineita på honom den här gången som förut...



Int vet ja ju heller eg va som hände i matchen men de som ja ha läst (int bara på aftonbladet!) ha verka som att han blev hemskt illa behandlad, speciellt när det var ANDRA gången, samma hände i förra OS...

2008-08-18 @ 13:44:26
Postat av: Emmi

Aj var det andra gången - det visste inte jag. Nå då var det inte så konstigt att han tappa nerverna...

2008-08-18 @ 14:07:20
URL: http://emppu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0