..:fredag, lördag, söndag, måndag:..

Dålig uppdatering på den här fronten, jag har varken orkat eller ens velat starta igång datorn under veckoslutet och igår hann jag inte alls.

På fredag var jag som sagt på kräftskiva, vilket var riktigt roligt. Det komiska är att jag på varendaste en av våra "sitz-fester" blir placerad med samma människor. Absolut inget fel på sällskapet, men det skulle ju ha varit roligt att ens nångång sitta med nån annan. Vidare många kräftor blev dock inte förtärda; jag hade en som satt på min tallrik och glodde på mig med sina svarta knappnålsögon, men den fick snarare agera fotomodell än mat. (Bilder kommer kanske senare, när jag är hemma.)

Åtskilliga timmar av veckoslutet ägnades, inte bara åt tevetittande utan också åt städning - jag svabbade både köket och badrummet från golv till tak. Vet inte varifrån min plötsliga städfrenesi anlände, men välkommen var den. Det började se lite grisigt ut. Jag hatar när det är råddigt omkring mig, åtminstone oftast...

Igår var jag till Kasnäs och simma, i badhuset alltså. Det passade utmärkt när vädret var så grått och trist. Sånt där blaskigt mittimellan-väder får gärna skippas för min del, hellre ordentligt regn då. Idag fick jag min bön hörd. Regnet öste ner jag kom till jobbet för en stund sedan och fortsätter säkert resten av dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0