..:en avstängningsknapp för hjärnan?:..

Jag är dödstrött, men ändå kan jag inte förmå mig att stänga ner datorn och gå och lägga mig. Samma visa varje kväll. Jag vet att när jag väl ligger under täcket och stänger ögonen kommer jag komma på tusen miljoner olika saker jag borde göra -  fiffiga idéer ploppar upp som svampar ur jorden. Det känns som om jag nu har så mycket att göra hela tiden, saker jag borde komma ihåg (men som jag med min usla minneskapacitet inte kommer ihåg trots att jag skriver ner det på tre olika ställen), att när jag ska varva ner och ta det lite lugnt (=sova) ändå inte kan stänga av tankarna utan de börjar härja hejvilt och stör min nattsömn något oerhört. Så ligger jag där sömnlös och klarvaken in på småtimmarna och funderar på det ena och det femtiotredje. På morgonen är det mesta dock antingen bortglömt eller så ter det sig i dagens ljus alldeles befängt.  

Jag tänker helt klart lite för mycket. Besvärligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0