..:different shades of black:..

Jag, som så gott som aldrig använder annat än svarta strumpor ,äger följaktligen många svarta strumpor. Problemet är bara att ingen av dem tycks passa ihop med någon annan, och mig veterligen köpte jag nog dem i par. Man tycker ju att svart är en ganska enkel färg, i den bemärkelsen att den helt är bara svart, men inte - varendaste en av mina strumpor har en egen nyans, vissa drar lite åt gråsvart, andra blåsvart eller brunsvart, någon är kanske rent av lite grön i tonen (kanske dags att kassera den..). Dessutom är de alla lite olika i konsistensen, tänkte jag skriva men så kanske det inte heter, utan materialet. Vissa är mjukare och lite mera elastiska och andra avsevärt mycket grovare. Detta är för mig ett evigt mysterium - vad händer med mina strumpor?

Kanske jag borde vänja mig vid att gå med mönstrade strumpor, det borde väl inte vara så kvistigt att para ihop en Ior-socka med sin rätta partner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0