..:problem solved:..

Idag bestämde jag mej för att returnera stövlarna, och hoppas innerligt att jag finner ett par andra, med smalare skaft, som är ännu finare. Hmm, good luck with that...

Idag när jag var in i H&M hittade jag den perfekta vinterrocken - observera att jag hittade en vinterrock redan i september (oj det är visst inte september mera) oktober! - det hör inte till vanligheterna. I fjol gick jag hela vintern utan en ordentlig rock i år blir det andra bullar.. Nu kan jag bara sätta mig ner och vänta på att det ska bli kallare, i och för sig har jag ingenting att ha på fötterna när det blir det, men det är den dagens bekymmer...

Jag och Anna gick också runt i en massa andra butiker för att hitta den perfekta festblåsan till en årsfest hon ska gå på i november. En väldigt fin hade Halonen, av alla ställen. Verkligen vacker axelbandslös blygrå klänning som passade perfekt. Vi var också in i en yttepytte liten butik på Köpmansgatan som var till bristningsgränsen fullproppad med festklänningar av diverse färg och form. Man blev alldeles snurrig i huvudet av allt därinne - eller var det kanske försäljarnas gälla röster som framkallade yrseln... Därtill stod en kund (?) inklämd i en flera numror för liten klänning som fick henne att se ut som ett, ja jag vet inte vad. Och så stod hon där och hojtade åt försäljerskorna (som båda febrilt kämpade med att få upp blixtlåset på klänningen): "det går nog, den här klänningen är inte alls för liten, den är helt passlig, jag kan nog andas..". Oh my...

//E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0