..:måndagsirritation:..

Idag inleddes den nya perioden, och det blir nog en riktig brakperiod igen... Jag kan inte förstå hur dom inte kan skaffa ordentliga lärare till den där skolan. För tillfället går de flesta av våra kurser ut på att vi ska lära oss själva allting. Jo, jag vet att detta är dagens melodi med problembaserad inlärning och allt vad det heter, men jag måste nog slå ett slag för den traditionella inlärningsmetoden. Jag är fullständigt övertygad om att den är bättre i längden, speciellt om man inte är en väldigt väldigt motiverad, disciplinerad och entusiastisk studerande. Det är så frustrerande när det alltid ska ändras på fungerande system för ändrandets skull - för att gubbarna i ledningen ska ha nånting att göra på dagarna.

                           Argh..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0