..:lördag på landet:..

Nu är jag hemma i Dalsbruk. Hade sån brådis hela dagen igår att jag inte hann blogga en enda gång, konstigt. Först var jag i skolan, hade Pisniss Ingliss, med andra ord var gårdagens skolgång relativt onödig. Känns så löjligt att sitta där, för vi lär oss typ ingenting nytt. Det vi kan efter att ha gått kursen kommer vara det samma som vi kunde före den drog i gång. Därefter kutade jag iväg på sähly, och det var skitroligt. Vi var hela tolv personer, så vi spelade 5-5 på plan och med varsin utespelare, de hör lite till ovanligheterna :) Jag lyckades göra två mål (o vilka mål sedan!) och är så stolt :) En timme efter att jag hunnit hem från träningen gick bussen hem till Bruke och en timme efter ankomsten for vi och såg på Colorado Avenue, som var ett helt trevligt tidsfördriv och ganska roligt att se en finlandssvensk film (där var till och med med en Dragsfjärdsflicka i filmteamet!), men tyvärr var det lite väl mycket kuliss- och teaterfiilis över det hela. Plus att tidshoppen gjorde mig en smula förvirrad, speciellt med tanke på att människorna såg likadana ut oberoende av ålder, hmm...

Nu kom jag just hem från att ha varit ut och traskat med voffsen, det är så skönt höstväder idag, riktigt varmt rent av och solen skiner tidvis, som till exempel nu då jag är inne.. Jag tog en massa fina bilder på Morris, som jag tänkte sätta upp på facebook.

image50

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Är livet sej likt hemma på ön?

2007-10-06 @ 21:21:50
URL: http://alexandradubbelv.blogg.se
Postat av: Emmi

Alexandra: Visst är livet sig likt här på ön. Lite gråare och tystare än i somras dock...

2007-10-07 @ 12:09:05
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0