..:internationella eftermiddagen:..

...var riktigt intressant och min "resa-iväg-ut-i-världen"-lust förstärktes ytterligare. Två flickor som också läser företagsekonomi hade varit till Argentina på utbyte och det verkade ganska fascinerande, men jag tror nog inte att det skulle vara något för mej, utan jag stannar hellre i Europa.

Helst skulle jag vilja studera, men eftersom möjligheterna för det är så begränsade, funderar jag nog mera och mera på att utföra min praktik utomlands istället. Det tassiga är bara att praktiken borde vara direktförbunden med min inriktning, det vill säga marknadskommunikation, vilket gör det avsevärt mycket svårare att hitta en passlig arbetsplats. Dessutom kanske det inte är så smart att göra sista praktiken utomlands, på ett främmande språk och så vidare. Men å andra sidan kunde jag ju alltid först utföra praktiken här i Finland under sommaren och sedan under hösten fara utomlands...

Hmm, mycket att fundera på..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0