..:hemma igen:..

Nu är jag tillbaka i Åbo efter en fyra dagar lång vistelse i Dalsbruk. Trevligt att vara hemma igen, men visst är det roligt att vara i Bruke också, främst tack vare hunden :)
Jag måste nog erkänna att det egentligen var ganska lyxigt att växa upp där i skärgården med all fin natur och stillsamheten och sånt, även fast man inte insåg det själv då.. Man blir så hemmablind och märker det egentligen först när man lämnar det.

Idag i bussen på väg hit klev min gamla musiklärare Peter på, tillsammans med ett moln av booze och dålig hygien. Den mannen har sunkat till sig rejält sedan hans lärardagar (för inte kan han väl vara lärare längre..?) och verkade lite allmänt virrig..Inte konstigt att man blivit som man blivit när man tänker vilken drös med underliga figurer man haft som försökt undervisa och lära en något genom åren.

Nu väntar jag på att Shrek den tredje ska komma på besök. . .




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0