..:you can like the life you're living:..

...you can live the life you like, you can even marry Harry but mess around with Ike..

Nu har jag, för jag vet inte hur mångte gången, sett underbara Chicago - och jag har sjungit med högt. Den är så bra, sångerna är så perfekta, karaktärerna lysande, ja, jag kan se den här filmen hur många gånger som helst, den blir bara bättre. Jag tycker det är så roligt att se kända skådespelare, som inte tidigare, mig veterligen, sysslat med sång och musikaler och som jag åtminstone inte vetat var musikaliskt begåvade. Mycket mer lyckat, iallafall i det här fallet, än när sångare försöker sig på en skådespelarkarriär.  

Två av mina favoritscener i filmen - Cell Block Tango och We Both Reached for the Gun:
 
  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0