..:varenda liten sak jag gör blir till slut mitt liv:..

Jag är nu inne på fjärde varvet för dagen på Eva Dahlgrens skiva Snö.
Jag älskar hennes röst, men ibland glömmer jag lite bort hur bra hon verkligen är. 

Vilka texter. Så genomtänkta och finurliga. Och fina. 


som snö / som faller / som snöflingor virvlar i vinden / av tusen miljoner en enda ska landa på tungan / ska smälta i munnen / som du

som snö / som faller / ska dölja den brungråa jorden / mjuka kristaller förför mig med oskuldens färger / den enda i världen / som du

som snö / som faller / gav vidderna namn med sin skärpa / din stjärna bland andra ska falla och bilda en massa / kristallen min enda / är du

Kommentarer
Postat av: Syssy

Mmmmmm.... ja saknar evas sånger...de e en massa sånger som du måst proppa ti victors mp3spelare så att han hämtar dom åt mej sen....

o så läste jag på aftonbladet om Louise Hoffsten o hennes nya skiva som lär vara den bästa i hennes liv... den sku ja villa ha.... jag var deprimerad i två dagar efter att ja hadd läst artikeln för allt som har med henne o göra e så sorgligt o vackert o fint o ledsamt o glatt o gör mej helt konstig.

2007-11-30 @ 14:30:34
Postat av: Emmi

Syssy: Kan du säga i tid till vad du ska ha så jag hinner...

2007-11-30 @ 15:27:36
URL: http://emppu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0