..:slottsbalen och suspekta skittfläckar:..

Självständighetsdagen firas traditionellt framför teven, så även i år. Ganska intressant sätt att fira egentligen - genom att titta på när Finlands finaste folk klätt upp sig till tänderna och festar i slottet tillsammans med presidenten. I andra länder festar folket på gatorna och det är mera karnevalstäming, men inte här i tysta, dystra Finland, här sitter vi framför teven och kritiserar andra människors klädval :)

President Tarja Hallonet är riktigt fin i sin gröna sidenklänning, hon får klart godkänt. Ännu har jag inte sett någon klänning som jag tyckt extra mycket om. Undrar vad Janina Andersson klätt upp sig i, hon brukar alltid vara så fin.  

Alexandra - du borde ha sett Litmanen, han hade frack och vattenkammad backslick och såg mycket sammanbiten ut. Pitkämäki var också ganska het i sin frack, hans avec föll mig dock inte i smaken...



Tidigare idag var jag hos Anna och gjorde skolarbeten i flera timmar. Bara med ett avbrott när hennes granne raglade hem, föll mot dörren, rev ner hennes fina hemgjorda dörrkrans och lämnade en suspekt skitfläck ( vi är alldeles övertygade om att det var skit, inte bara smuts, uäk) efter sig på golvet ute i trapphuset. Mycket dramatiskt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0